Palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen kilpailukyvyn vahvistajana (2-osainen valmennus)
Aika: 7.10 ja 27.10. klo 9-12
Paikka: verkkovalmennus (linkki ja materiaalit jaetaan osallistujille ennen koulutuspäivää)
Ilmoittaudu täällä! (Ilmoittautumisaika 29.9. klo 16 saakka)
Valmennuksen tavoitteena on ymmärtää, miten palvelumuotoilua ja yhteiskehittämistä voidaan hyödyntää
- uusien palveluiden/ tuotteiden kehittämisessä
- yrityksen asiakaskasymmärryksen vahvistamisessa ja
- liiketoiminnan kehittämisessä.
Valmennus sisältää käytännön harjoituksia, joiden aikana yritys pääsee mm. suunnittelemaan oman yhteiskehittämisen projektin ja rakentamaan oman yrityksen palvelupolkua.
Koulutus on ilmainen. Jokainen osallistujaa saa itselleen postitse toimitettavan palvelumuotoilun työkalupakin.
Osa 1: Perusteet ja tutustuminen työkaluihin
7.10.2020, klo 9.00-12.00
- Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa käytännössä?
- Mitä yhteiskehittäminen tarkoittaa käytännössä?
- Palvelumuotoilun ja yhteiskehittämisen työkalut oman yrityksen toiminnan kehittämisessä
- Yhteiskehittämisprojektin suunnittelu
Osa 2: Palvelupolut ja laadullisen tutkimuksen perusaskeleet
27.10.2020, klo 9.00-12.00
- Miten rakentaa ymmärrystä asiakaskokemuksesta palvelupoluilla?
- Mitä tarkoittaa laadullinen tutkimus ja miten yhteiskehittämällä tuotettua dataa analysoidaan?
- Kuinka palvelumuotoilulla ja yhteiskehittämisellä voidaan käytännön tasolla tehdä parempaa bisnestä?
Valmennuksen vetämisestä vastaa liiketoimintamuotoilija ja yhteiskehittämisen uranuurtaja Krista Keränen. Hän on väitellyt yhteiskehittämisestä Cambridgen yliopistosta 2015 ja kehittänyt palkittuja yhteiskehittämisen työkaluja. Keränen on myös toiminut lähes 30-vuotta yrittäjänä ja yli 10-vuotta opettajana.
Lisätiedot: projektipäällikkö Maiju Haltia-Nurmi, 040-552 8446, [email protected]