Palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen liiketoiminnan kilpailukyvyn vahvistajana
Osa 1: Perusteet ja tutustuminen työkaluihin
Koulutus järjestetään virtuaalisena. Jokainen osallistuja saa postitse palvelumuotoilun työkalusetin valitsemaansa osoitteeseen.
Aika: 11.5.2020 klo 9-16
Paikka: Verkkokoulutus (linkki ja materiaalit jaetaan osallistujille ennen koulutuspäivää)
Ilmoittautuminen (30.4. mennessä)
Koulutuksen tavoitteena on ymmärtää, miten palvelumuotoilun työkaluja voidaan hyödyntää
- uusien palveluiden/ tuotteiden kehittämisessä
- liiketoiminnan kehittämisessä ja
- kilpailukyvyn vahvistamisessa.
Koulutuksessa pureudutaan mm. näihin kysymyksiin
- Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa käytännössä?
- Mitä yhteiskehittäminen tarkoittaa käytännössä?
- Miten rakentaa ymmärrystä asiakaskokemusta?
- Miksi yhteiskehittäminen ja palvelumuotoilu on tarpeellista ja miksi siihen kannattaa panostaa?
- Kuinka palvelumuotoilulla ja yhteiskehittämisellä voidaan käytännön tasolla tehdä parempaa bisnestä?
Koulutus on ilmainen. Koulutuspäivän agenda:
Aamupäivä 9:00-12:00
- Yhteiskehittäminen ja palvelumuotoilun prosessi
- Asiakaskokemuksen ymmärrys
Lounas 12:00-13:00
Iltapäivä 13:00-15:30
- Yhteiskehittämisen ja palvelumuotoilun työkalut käytännössä
- Käytännön harjoituksia, joita yritykset pääsevät soveltamaan omaan kehittämiseen
Valmennuksen vetämisestä vastaa liiketoimintamuotoilija ja yhteiskehittämisen uranuurtaja Krista Keränen. Hän on väitellyt yhteiskehittämisestä Cambridgen yliopistosta 2015 ja kehittänyt palkittuja yhteiskehittämisen työkaluja. Krista on myös toiminut lähes 30-vuotta yrittäjänä ja yli 10-vuotta opettajana.